2008-08-12

По щучьему велению, по моему хотению



„Обычно Вэдэхийне является людям в виде коряги, камня, выглядывающего из воды, утопленника, старой замшелой щуки, которая может принести много пользы, если правильно попросить. Заклинание, к счастью, общеизвестно: «По щучьему велению, по моему хотению». Но, боюсь, причина и следствие в сказке перепутаны. Это не Иван должен поймать щуку. Это щука ловит Ивана. И тогда он сам превращается в Водяного, способного по своему щучьему хотению творить чудеса.
Теперь, я надеюсь, понятна природа святости Антония: он стал Водяным. Речь не о том, что он телесно стал Щукой. Просто человек, проводящий жизнь на камне среди воды, неизбежно должен превратиться в водяного духа. Уже камень, который то всплывает, то ныряет, может оказаться в глазах простодушного мистика (как и глубоко проникшего в суть вещей человека) Хозяином озера. Ну, а если на камне все время сидит человек? Кто он, спрашивается? И что нам с того, что когда-то он, может, беседовал с патриархом и был настоятелем монастыря? Перед нами медицинский факт: Водяной принял человеческий облик. А уж каким манером он вочеловечился – неважно. Скорей всего, заманил на камень бродягу и вселился в него. И не говорите мне, что этот бродяга пришел на озеро, чтобы заклясть место силы. Я и без вас знаю, что у христиан принято уничтожать чужие святилища. Я также знаю, что Антоний боролся на камне с демонами. Но ведь чаще всего борец сам превращается в то, с чем он борется. Собственно, в этом и состоит тайна святости: пришелец становится тем самым духом, в место силы, которого пришел.“

P.S. žodžiu, įvyko kažkas neįtikėtino. Vietoje Tichvinkos teko išsimaudyti Dymskio ežere ir apiplaukti tą iš vandens kyšantį kryžių tris kartus prieš laikrodžio rodyklę. Taip padaryti reikalauja paprotys prieš patenkant į koplyčią. Taigi šventasis Antanas mane atviliojo pas save. O dar jei papasakočiau, kaip ten atsidūriau... O buvo taip - purvinoje pliurzoje, kuri vadinasi autobusų stotis, ėmiau dairytis tvarkaraščio, nes turėjau porą valandų, laisvų nuo užsiėmimų. Vairuotojas pats paklausė, kur man reikia. Sakau - į Antonijaus Dymskio vienuolyną. Sako - sėsk. Tada paaiškėjo, kad nuo stotelės reikės keletą km eiti pėsčiomis mišku. Oh, God. Na, einu einu. Viena mašina pravažiavo, nesustojo. Antra - nesustojo. O trečia ėmė ir sustojo. Ogi - čigonai. Sakau - pavešit? Sėsk. Na, privažiavom, radom monastyrių, o jis užrakintas. Sutinkam tokį piktą senį. Jis man sako - vy otkuda. Sakau - iz Tichvina ja (Bus man Bulgakovą mėgdžioti). A gde vash batiuška? Kto? Tada sakau - ja voobshe to iz Litvy. Nu, togda podoždite. Snačala sdelajte omovenije v Dymskom ozere, a togda už vozvraščaites‘. Taip mes ir nuėjom į tą ežerą - čigonas, čigonė ir aš. Na, atlikome tą omoveniją. Tada grįžom į vienuolyną, ir viską užbaigėme. Tada sakau - tai gal ir atgal pavešit? Iki plento. Sėsk. Na, atvažiuojam iki plento, jie susiskambina su kažkuo. Tai, sakau, ačiū. Sako, palauk. Iki Tichvino pavešim. Pavažiuojam kiek, staiga prie jų prisigretina kitas automobilis, ir iš ten smalsiai iškiša galvas kiti čigonai ir įsistebeilija į mane. Taaak, galvoju aš. „Pokatajemsia po gorodu“ (Zemfira). O jie sako - nebojsia, eto našy bratja. Tada aš sakau - ja ne bespokojus‘, tolko ne ponimaju, o čiom vy govorite. O jie man - a počemu vy odna i peškom? Na, žodžiu jie pamanė, kad aš iš Tichvino pėsčiom atkėblinau. Pagaliau paveža jie mane iki pat tos vietos, kur man reikia, aš padėkoju, ir esu tikra, kad jie pamano, kad man poros šriubelių trūksta. Kodėl? Pėsčiomis, su rokerės skara ant kaktos ir juodu sarafanu... Dar paklausė - a vy v monastyre živiote? Sakau, v škole... S det‘mi. Aaaaaaaa.... Nors gyvename puikiajame viešbutyje. Įeinu kaip žadėjusi į auditoriją tiksliai minutė į minutę, o chebra sau kuria projektus ir net neįtaria, kad aš vos ne Vandenis, to biš padaras vardu Vedechijnė. (hm...., o dar be kai kurių aprangos elementų po sarafanu..., su kuriais maudžiausi, dar gerai, kad turėjau pasiėmusi striukę). Gera istorija, ką?
Tai dabar jau ir Tichvinkoje nebesimaudysiu. Burtai dar stipriai veikia.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą