2009-03-29

Herpes simplex arba samsara


Sveika, Samsara Ivanovna.


Wikipedija sako, kad tu esi „Būties cikliškumas“, susijusių atgimimų grandinė (gimimas, gyvenimas, mirtis), per kurią aš einu įvairių egzistencijų metu. Atgimimų cikliškumui ar ratui yra būdingas kentėjimas, laikinumas ir neišmanymas, vėl sako ta wiki. Ir aš jame sukuosi, kol neišsilaisvinsiu ir neįžengsiu į nirvaną. Mano įkalinimą samsaroje sąlygoja trys „nesveikos šaknys“ (akušala): pyktis (dveša), troškimas arba geidimas (trišna) ir neišmanymas (avidja).

O, visažinė wiki, pasak tavęs, samsara dar turi ir siauresnių prasmių:
Paprasta jutiminė būsena, kurios būdama būtybė yra supančiota neišmanymo, dualistinio suvokimo, karmos ir trikdančių emocijų; galima sakyti, samsara yra neišmanymo sinonimas.
Kasdienė tikrovė ir jos nesibaigiančio nusivylimo ir kentėjimo tąsa, kuri randasi kaip karmos pasekmė.

Man samsarą geriausiai išreiškia nuostabieji akademiniai posėdžiai ir herpes simplex, kuris irgi, kaip ir pati samsara, nuolat grįžta. Esu sau panaši į tą archetipinę Tarkovskio filmų mergaičiukę su amžinai šašuota lūpa.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą